Yrkesintroduktion - Lättläst
Behöver du hjälp att hitta ett jobb?
Vill du ha stöd på ditt språk, teckenspråket?
Kom till vår Yrkesintroduktion för teckenspråkiga!
Teckenspråk är vårt språk!
På Anpassa erbjuder vi en miljö där vi använder teckenspråk. Här är vi en gemenskap och alla är viktiga. Du får träffa andra som har olika erfarenheter och kan inspireras av varandra!
Målet med utbildningen är att du ska
– Få ett jobb
– Börja studera
– Börja göra något annat meningsfullt
Så här fungerar utbildningen!
Modul 1: Din bakgrund
Vi pratar om vad du har gjort tidigare och vad du vill göra framöver. Tillsammans gör vi en plan för din framtid. Vi hjälper dig att skriva CV och personligt brev.
Modul 2: Stöd för utrikesfödda
Om du kommer från ett annat land får du extra hjälp för att förstå det svenska samhället och arbetsmarknaden. Vi pratar också om hälsa och förbereder dig för arbetssökande.
Modul 3: Förberedelse för jobb eller utbildning
Vi hjälper dig att förbereda dig inför praktik eller utbildning. Vi ger stöd i ditt arbetssökande och gör besök på arbetsplatser.
Modul 4: Praktik (APL)
Du får möjlighet att prova ett jobb eller en utbildning genom praktik. Vi stöttar både dig och arbetsgivaren.
Är du intresserad?
Hör av dig till oss! Du behöver vara inskriven på Arbetsförmedlingen och kan få hjälp av din handläggare eller dövkonsulent för att boka ett studiebesök hos oss för att få mer information.
Hämta vår broschyr och upptäck mer!