Arbetshjälpmedel och Anpassningar
Vi hjälper dig att få en arbetsmiljö som fungerar för dig!
Behöver du hjälpmedel eller anpassning på jobbet?
Vi erbjuder ”Arbetshjälpmedel och Anpassning” för personer med funktionsnedsättningar. Vi hjälper dig att hitta lösningar som gör ditt arbete lättare.
Med 25 års erfarenhet kan vi hjälpa till att anpassa din arbetsmiljö efter dina behov. Vi erbjuder olika tekniska hjälpmedel som gör det enklare att arbeta.
Exempel på hjälpmedel och anpassningar:
Kognitiva hjälpmedel
Vi har hjälpmedel som påminnelseappar, diktering och lösningar för att minska störningar, så att du kan arbeta mer effektivt och fokuserat.
Synnedsättning
Vi erbjuder förstorings- och skärmläsningsprogram samt anpassningar som underlättar arbetet.
Smärta
Vi har hjälpmedel som röststyrning och diktering som minskar belastningen och gör arbetet lättare.
Dyslexi
Vi erbjuder hjälpmedel som gör det lättare att läsa och förstå information. Det kan vara talsynteser, dikterings- och rättstavningsprogram.
En av våra kunder säger
”Jag skulle rekommendera Anpassa. Det finns en gedigen erfarenhet och kompetens med fingertoppskänsla. Jag uppskattade deras förmåga att skräddarsy och anpassa utifrån individen. Hjälpmedlen jag fått har lett till en bättre arbetsmiljö, där jag blivit mer effektiv och använder mer kreativa lösningar i mitt arbete.”